Ga op pad met onze City Walks!

Een weekje in de watten bij Casa La Farfalla Bianca

Vorig jaar maakte je kans op een heerlijk verblijf bij Casa La Farfalla Bianca, een gloednieuwe bed & breakfast in Abruzzo. Ciao tutti-lezer Désirée Hovestad-Kind was de gelukkige winnaar en mocht dit voorjaar haar prijs verzilveren. Vandaag laat ze ons meegenieten.

Désirée: ‘Op zaterdag 22 april was het dan zo ver. Ik ging met mijn gezin naar Casa La Farfalla Bianca. Een jaar eerder had ik via Ciao tutti een verblijf gewonnen, en nu, na lang wachten, was het eindelijk tijd om te vertrekken.

Vanaf Weeze vlogen we met één nogal gespannen dochter en één ontzettend enthousiaste dochter naar Pescara. De vlucht was prima en het uitzicht adembenemend, vooral als je over de besneeuwde bergtoppen vliegt. De aanvliegroute bij Pescara is ook een plaatje, over zee, waar je de trabocchi in het water kunt zien.

Het vliegveld van Pescara is een prima vliegveld, rustig en overzichtelijk. De huurauto was dan ook snel geregeld en voor we het wisten reden we al weg van het vliegveld, genietend van de mooie omgeving.

Na een ritje van ongeveer twintig minuten kwamen we aan bij wat wel echt het mooiste plekje op aarde genoemd kan worden. We werden zo warm en hartelijk welkom geheten, we voelden ons meteen thuis.

Onder het genot van een heerlijk glaasje wijn/bier en limonade en een lekker hapje konden we even op adem komen en de prachtige omgeving in ons opnemen. De meiden voelden zich meteen thuis en gingen direct op verkenning uit.

De kamer waar wij verbleven, La Campagna, is prachtig en zeker geschikt voor gezinnen. De meiden hebben er heerlijk geslapen en wij ook.

Voor die eerste avond hadden John en Ilona een tafeltje voor ons geboekt bij een bevriende pizzeria. Weer werden we met open armen ontvangen en de pizza’s waren heerlijk. We mochten niet eerder weg voordat we ook het eigen gebrouwde perziklikeurtje hadden geproefd. Met een volle buik en een warm gevoel gingen we terug naar de casa voor een goede nacht slaap.

De volgende ochtend werden we weer volledig in de watten gelegd met een ontzettend heerlijk ontbijt. Na het ontbijt zijn we op pad gegaan, naar Caramanico Terme, een leuk dorpje met een prachtig wandelgebied. Via een paar aangelegde steile trappen kom je bij een prachtige waterval en de hele weg hoorde we van de kinderen niks anders dan ooh en aah. Wat een hemels plekje, echt een aanrader!

Na een lange maar prachtige wandeling zijn we weer in de auto gestapt om de omgeving verder te verkennen. We kwamen uit bij de Grotte di Stiffe. Hier kun je een leuke wandeling maken, van ongeveer een half uur/drie kwartier, in een mooie grot met als toppunt een grote waterval. Voor onze meiden waren de twee vleermuizen het hoogtepunt.

De volgende dag zijn we na wederom een overheerlijk ontbijt vertrokken naar Rocca Calascio. Het is een geweldige route ernaartoe en na een wandeling omhoog geniet je van een geweldig uitzicht. Na de wandeling hebben we heerlijk gegeten in het dorpje aan het begin van de wandelroute.

Maar het feest was nog niet voorbij… Op 26 april werd onze jongste dochter namelijk vier jaar! Wát een feest om je verjaardag op vakantie te vieren. Zeker toen er na weer een heerlijk ontbijt een echte Italiaanse taart op tafel kwam, gemaakt door een lokale bakker. Ons meisje glunderde van oor tot oor.

Op haar verjaardag zijn we naar Zoo d’Abruzzo geweest, een leuke (kleine) dierentuin met een speeltuin. Een prima plek om een verjaardag te vieren.

Een van de laatste dagen zijn we naar Gole di Fara San Martino geweest. De weg erheen was al geweldig, omhoog met slingerweggetjes en mooie vergezichten. De Gole di Fara San Martino is een prachtige plek, een kloof tussen twee rotsen, soms zo small dat je als je je armen strekt je beide kanten kunt aanraken. Aan het einde van de kloof kom je uit op een open plek waar ooit een klooster heeft gestaan. Nu staan er alleen nog overblijfselen, maar dat maakt het niet minder mooi.

Het was een geweldige week: we hebben mooie dingen gezien, heerlijk gegeten en zijn super in de watten gelegd door John en Ilona. Een verblijf bij Casa La Farfalla Bianca is echt een aanrader en één ding is dan ook zeker: wij komen gauw weer terug! Saskia, super bedankt voor deze geweldige prijs!’

Ontdek onze droomplekken in Italië!